Головна » 2013 » Травень » 8 » Самбірщина напередодні транспортного колапсу
10:16
Самбірщина напередодні транспортного колапсу

Про відсутність на Самбірщині доріг писано-переписано. Відповідь чиновників одна - немає грошей. Будуть гроші - будуть дороги. І насправді із цим важко сперечатися. Однак, постає інша проблема, проблема відсутності влади на Самбірщині, яка б навела порядок у перевезенні пасажирів. Для цього грошей не потрібно. Потрібне бажання очільників та головних виконавців Самбірського і Старосамбірського районів.

  Річ у тім, що вже місяць львівські маршрутки зухвало, із викликом ігнорують пасажирів, які годинами стоять на зупинках, щоб добратися на роботу, навчання тощо. Коли пасажир робить спробу сісти у маршрутку  до одного із приміських сіл, його не хочуть брати. Хамлять, лають, навіть фізично виштовхують із транспорту. Ні якого зла не вистачає, коли десятки людей на зупинках бачать, як мимо них проїжджають напівпорожні автобуси, а водії ще й вправляються у не пристойній жестикуляції на адресу пасажирів. Найприйнятніший жест із казки про Івасика Телесика - "Нехай тебе задні візьмуть!", про інші більш красномовні жести, читач може здогадуватися. Смію стверджувати, що терплячість жителів Самбірщини на межі.

  Можливо, коли пасажири стихійно заблокують переїзд львівським маршрутним хамам, тоді і влада почешеться за одне місце і спробує стати на захист свої земляків. Виборців зрештою, до яких регулярно іде на поклін, з проханням - вибери мене. Це, так би мовити, емоції. А тепер факти. Тільки по одному районі - Самбірському, у сусідніх Старосамбірському та Турківському ситуація схожа, а власники маршруток одні й ті ж у трьох районах. Львівські перевізники ухитряються подоїти ще й обласний бюджет.

 

Самбірське АТП із районного бюджету минулого року отримало 2 млн. 350 тис. грн на перевезення пільговиків, цього року отримає 2 млн. 400 тис.грн. (не забудьте про сусідні райони).  

Питається? Хто і коли бачив тих пільговиків, хто їх рахував?. Понапридумували собі формул та методик і качають бюджетні, наші з вами гроші, непомірно наживаючись на пенсіонерах, інвалідах та інших соціально незахищених, тих, хто має право на пільгове перевезення. Тільки подумати, формула така, що на 100тис.грн. перевезень - держава повертає 73 тис.грн.. Це клондайк для хабарництва та відкатів.

Схема наживи вражає. За отримані з державного бюджету кошти перевізник сплачує державі податок, а потім цілий рік працює, як кажуть в народі "на власну кишеню", а державі, тобто нам з вами, тицяє дулю під ніс. У приватних розмовах водії маршруток скаржаться на власників за побори. Зміну відпрацював і від 500 до 1000 грн. здай готівкою босу. Це притому, що заправка, ремонт, все коштом водія.  Це колосальні, не обліковані, не оподатковані суми, на які жирує транспортна мафія.

Чи може такий транспортний мафіозі навести порядок із водієм хамом, який щойно здав йому готівку. Та ніколи! Відомі випадки, коли водій виганяв селянина із салону маршуртки за "запах стайні". Тут можна  перераховувати масу фактів, їх назбиралося чимало, читачі знають іще більше. Кожен хто користується маршрутками був сам, або учасником, або свідком хамства водіїв.

  На наше глибоке переконання, єдиний і радикальний шлях розвязання проблеми, це адресна допомога потребуючим. За деякими підрахунками, у Самбірському районі, кожен пенсіонер отримував би близько 100 грн доплати до пенсії. Хтось їде раз у рік, хтось кілька раз у день. І це особиста справа людини, а перевізники, втративши дармові кошти, по справжньому боролися б за пасажира, якістю перевезень та культурою обслуговування. Однак, ми свідомі того, що транспортна мафія за бюджетні мільйони стоятиме на смерть. Навіть у правоохоронних структурах та парламенті у них потужне лоббі. Для прикладу наведу такий факт. За зупинку у невстановленому місці покарання є, а за не зупинку у встановленому не має. Процес прийняття Закону тривалий в часі.

  Що може зробити місцева влада і практично безкоштовно,  це, надати проблемі максимум гласності. З власного досвіду знаємо, що керівники перевізників просять дати їм номер маршрутки, час, трохи не марку автобуса і прізвище водія порушника. А чи не простіше обладнати зупинки інформацією про назву маршруту і час та телефонним номером, куди можна було б зателефонувати і поскаржитись на хама водія.

Всі пасажири на зупинці одразу знали б, хто і з якого рейсу їм нахамив. Переконаний, що заставити перевізників зробити це, місцевій владі абсолютно під силу. А транспортна мафія  менше стратить на відкатах.

  І на сам кінець інформація про типового хама водія. Маршрут "Львів - Турка" BT1631АА, Самбір 16.00, водій виганяє пасажира, який їде за 10 кілометрів у сусідній район. Пасажир не виходить. Водій з матюками та погрозами рушає. У місці зупинки не зупиняється і зухвало висаджує пасажира метрів за двісті від зупинки. На зауваження вибухає лайкою на російській мові із трьох букв.

Джерело:prpravda.in.ua

Категорія: Новини старосамбірщини | Переглядів: 257 | Додав: admin | Теги: дороги, м. Самбір, місцева влада, ХамИ, м. Старий самбір, водії, САмбірське АТП, ями, маршрутки, корупція | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]